Články vážné i nevážné, o životě kolem letadel a nejen o tom...
23.12.2020
Byl krásný letový den. Téměř nefoukalo, občas nějaký kumul. Letěli jsme s Davidem cvičit nouzové přistání s letounem Tecnam P 2002 Sierra do více členité krajiny. Nouzová přistání nad letištěm, v…
Číst více »
13.10.2020
S rostoucím počtem pilotů, kteří si pořídili vlastní letadélko, se ukazuje narůstající potřeba umístit více letadel do hangárů, které nejsou „nafukovací“. Ale jak to udělat? Jednou z …
Číst více »
16.09.2020
Aplikaci FLY is FUN (dále jen „FiF“) využívám pro lokální lety „kolem komína“, kdy mi chytře supluje stopky a logbook a také na delší lety do méně známých míst, při kterých ji využívám vedle…
Číst více »
14.08.2020
Bristell považuji za zdařilé letadlo, se kterým jsem měl možnost něco málo nalétat v kategorii ELSA 600 kg s větším rozpětím křídel, motorem Rotax 912 a vrtulí fiti o průměru 160 až 170 cm.…
Číst více »
03.06.2020
Létání není tak komplikované a složité, jak se na první pohled může jevit, ale také to není ježdění automobilem, kdy mnozí z nás ani netuší, kam se leje olej. Před každým letem je potřeba důkladně…
Číst více »
11.12.2019
V poslední době se roztrhl pytel s různými názory na letadla, která by měla létat na elektrický pohon. Probírají se různé varianty a akumulátory, dolety a výhody a nevýhody takového pohonu.Elektrický…
Číst více »
30.06.2019
Teplota, výška, vlhkost. Jak tato trojice může ovlivnit výkonost vašeho letounu? Dozvíte se ve videu. Jo a je v angličtině... ;)
Číst více »
26.06.2019
Doba, kdy se do vzduchu dostal jen "prověřený" občan je dávno pryč. Dnes se nabízí vícero cest, jak se dostat do vzduchu a užívat si pohybu prostorem. Jednou z dobrých cest je ultralehké létání.Proč…
Číst více »
08.06.2019
Domnívám se, že létání, ať na ultralightech, větroních či větších sportovních letounech, je natolik komplexní disciplína, že zasluhuje krátké pozastavení a "poklábosení nad sklenkou červeného."
…
Číst více »
10.05.2019
"Jaké bylo mé překvapení, když rogalo ihned po mém nepatrném odtlačení vzlétlo. Vzlétlo velmi rychle a pod značným úhlem. Než jsem se nadál, byl jsem v pěti až sedmi metrech." Dramatický zážitek…
Číst více »
10.05.2019
Chybami se člověk učí. O tom, jak je snadné se do špatného počasí dostat, jak není radno v něm létat a co všechno se při takovém letu může stát, vypráví Filip Zejda.Před mnoha léty, na začátku mé…
Číst více »
01.05.2019
Nezvládnuté vývrtky jsou problémem od počátku létání. Většina z nás prostě chce udržet letoun při pádu pod kontrolou. Při očekávaném pádu se do vývrtky padá velmi zřídka. Do vývrtky obvykle spadnete…
Číst více »
04.02.2019
Když vpředu cosi chybí a vzadu naopak přebývá. Pojednání o tom, jak se vypořádat s nedostatkem výhledu, s dřevěnýma nohama i přistáním do zatáčky, když sedíte v letadle s ostruhovým podvozkem…
Číst více »
28.05.2018
Zdravím všechny piloty. Na přání mého instruktora bych se chtěl podělit o dojmy z polétání s ultralehkým letadlem Yetti J - 03 (OK - BUR22) osazeným motorem 1,2 TSI.Na začátek příspěvku musím přiznat…
Číst více »
28.05.2018
Létání v zimě má své neopakovatelné kouzlo. Jak obstojí motory Rotax 912 a Škoda 1.2TSI v teplotách pod -15°C?Startujeme RotaxNastartování motoru Rotax 912 ULS se neobejde bez nahřívání motoru.…
Číst více »
28.05.2018
Během let jsme publikovali bezpočet článků na téma létání, stavba a úprava ultralajtů, konverze automobilových motorů na letecké. Na serveru aeroweb.cz je pulikována většina z článků. Výpis…
Číst více »
V roce 2014 jsme se umístili na skvělém druhém místě v anketě "Letecká škola roku" ve kategorii škol věnujících se výcviku pilotů ultralehkých letadel.